Tuesday 23 April 2013

PROGRAM BERSAMA RAKYAT HARI KE 3 BERTEMU PENGUNDI. TERUSKAN KITA UBAH KEDAH....






1 comment:

  1. Saya kira masih tidak terlambat untuk mengucapkan TAHNIAH dan selamat bertempur didalam arena politik yang cukup mencabar.

    Untuk sahabat dan anak didik saya ,saya ingin memberi sedikit nasihat,ianya seperti berikut :

    1.Pkaian : mohon memakai pakaian yang beggy (bersize agak besar dan longgar).Jangan pakai baju atau seluar yang ketat kerana ianya akan menampil tubuh badan seseorang yang montel dan gemuk.Warna pakaian perlu dipilih bersesuaian dengan majlis,yang paling mudah pakai baju warna putih dan mempunyai lambang parti.

    2.Semasa berucap:Tentukan salutation,kata kata aluan nama hadirin disebut mengikut protokol yang betul dan jelas.Pandang kepada semua audien semasa berucap.Tunjuk keyakinan diri semasa berucap.Siapkan teks kalau tidak yakin.

    3.Semasa Bersalam:Salam dengan kemas dan tertib serta pandang pada muka.Jangan sekali kali pandang kebelakang semasa bersalam.Kepada orang yang lebih tua,elok jika kita tunduk sebagai tanda hormat

    4.Teks Ucapan : Tulis teks ucapan sendiri dalam buku kecil,ucapan hendaklah bernas dan jangan terlampau merapu,pergi straight to the point.Jangan lupa berterima kasih kepada semua pengundi semasa menutup ucapan.

    5.Kalau masih gugup dan tidak yakin, tentukan buat raptai beberapa kali sebelum berucap.

    Selamat maju jaya.

    ReplyDelete

UNDILAH DR ISMAIL DAUT CALUN P14 PARLIMEN MERBOK